lauantai 4. tammikuuta 2014

13. Mä oon täs näin sua varten vaan.




***

 Kesä oli jo pitkällä ja koko perhe oli tullut rannalle nauttimaan viimeisistä lämpimistä keleistä ennen sateista syksyä. Siiri huljutteli Shannan varpaita viileässä merivedessä ja tyttö kikatti innoissaan. 
 Välillä hän vilkaisi sivusilmällä kun Jesper ja tämän tyttöystävä Tessa uivat kauempana meressä. Kun he luulivat, ettei kukaan huomannut Jesper kietoi jalkansa veden alla tytön ympärille ja painoi suudelman tämän huulille. Voi sitä nuorta rakkautta, Siiri naureskeli mielessään.
Jesper oli tullut pari päivää sitten muutamaksi yöksi heille ja huomenna hän lähtisi takaisin kotiin. Sitä ennen hän oli halunnut esitellä Tessan heille.
 Shannan kiljaisu herätti hänet taas mietteissään ja hän hymyili pienelle tyttärelleen. Siiristä tuntui kun hän olisi ensimmäistä kertaa elämässään aidosti onnellinen. Hän oli naimisissa rakastamansa miehen kanssa ja heillä oli suloinen pieni tyttö. Heillä oli oma koti ja mahtava perheverkosto ympärillään. Voisiko muuta enää toivoa?
Tomi makasi vähän matkan päässä ja otti aurinkoa ja nautti raikkaasta meri-ilmastosta.
Kevyt tuuli puhalsi Siirin hiuksien läpi kun tämä käveli lähemmäs merenrajaa ja huusi siellä uiskenteleville nuorille.
- Lähdetäänkö jo takas meille. Shannalla alkaa olla nälkä!
- Joo, me tullaan heti, Jesper huusi vastauksen.
Jesper kahlasi ensimmäisenä merestä ylös ja heti perässä tuli ujo Tessa.
- Tota, voisko Tessa tulla kans teille täks yöks? Jesper kysyi ja punastui heti kauttaaltaan.
- Kaipa se käy, Tomi vastasi ja virnisteli kun näki miten väri kohosi Jesperin kasvoille.
 Kotiin päästyään Tomi siirtyi tekemään ruokaa, koska Siiri ei vieläkään taitanut ruoanlaitto taitoa.
 Tomin tehdessä ruokaa Siiri meni kylvettämään Shannaa viileällä vedellä, koska aurinko oli ehtinyt polttaa pikkuisen olkapäät.
 - Oliko äidin kullalla tänään hauska päivä? Siiri leperteli ja kutitti Shannaa samalla.
 Tomi katseli sivusilmällään kun nuoripari söi kaikessa hiljaisuudessa.
 Tessa ei paljoa puhunut, mutta vastasi kun kysyttiin ja näytti tekevän Jesperin onnelliseksi.
 Syötyään Jesper ja Tessa tekivät tilaa ruokapöytään ja siirtyivät kuhertelemaan sohvalle. Ujona Jesper kietoi kätensä tytön ympärille ja Tessa painoi päänsä Jesperin olalle.
 - Oliko sulla hauska päivä tänään? Jesper kysyi tytöltä ja tämä nyökkäsi ujona.
- Mä muutan kuukauden päästä tänne myös. Äiti sanoi, että ne on saannu talon nyt myydyksi, Jesper kertoi ja Tessa käänsi päänsä ja katsoi suoraan poikaystävänsä silmiin ja hymyili tälle leveästi.
 Tomi katsoi toisiinsa kietoutuneita teinejä ja naurahti. Olisipa se ollut heillä Siirin kanssa yhtä helppoa silloin.
 - Meen laittaa tytön nyt nukkumaan, Tomi sanoi vaimolleen.
- Kiitos, mä meen ettii makuupussit noille kahelle, Siiri vastasi ja laittoi spagettikastikkeen jääkaappiin.
 Tomi hämmästyi kun Shanna ei pistänyt yhtään vastaan kun hän laski tämän sänkyyn.
- Taidat ollakkin aika väsynyt.
 Shannan silmät sulkeutuivat samalla hetkellä kun pää osui tyynyyn.
- Hyvää yötä pikkuinen, Tomi kuiskasi ja sammutti valot huoneesta.
 - Tässä on teille makuupussit. Ette sitte puuhaile mitään epämäärästä täällä. Onko selvä? Siiri sanoi ja tirskahti.
 - Joo- o, voitko lopettaa! Jepser tiuskaisi nolona.
- Älä nyt leikistä suutu. Olin kyllä silti tosissani, Siiri jatkoi.
 - Shanna saattaa herätä yöllä, joten älkää häiriintykö jos me juoksennellaan täällä, Tomi sanoi vielä ja sitten he toivottivat hyvät yöt nuorille rakastavaisille.
 - Mä olen ihan poikki, Siiri haukotteli.
- Samoin, Tomi sanoi ja veti peittoa niskaansa.
- Tiedätkö, koska mä tajusin mun tunteet ekaa kertaa sua kohtaan? Tomi kuiskasi ja kietoi kätensä Siirin ympärille.
- No? Siiri kysyi uteliaana.
- Silloin kun sä olit ekaa kertaa häiden jälkeen sun isän luona yötä, Tomi mutisi Siirin niskaan.
- Mitä ihmeellistä silloin tapahtu.. eikun hetkinen! Hävytön, Siiri naurahti ja jatkoi.
- Sä yllätit mut kylvystä silloin!
- Oikeastaan vois sanoa, että sä yllätit mut. Sen jälkeen mä en saannu sua hetkeksikään pois mun mielestä. Ja kuinka mä kärsinkään kun sä et antanut mulle minkäänlaista mahdollisuutta.
- Ja mä muistelen, että mä annoin sulle aika monta mahdollisuutta. Mun muistaakseni me pussailtiin aika usein, Siiri naurahti ja käpertyi tiukemmin Tomin syliin ja nukahti.
 Tomin ja Siirin nukkuessa viereisessä huoneessa valvottiin pitkälle yli puolen yön.
- Ei oo enää pitkä aika kun me täytetään kahdeksantoista, Jesper kuiskasi ja suukotteli tyttöystäväänsä.
- Muutetaanko me sitten yhteen? Tessa kysyi ja punastui ja oli hyvillään kun oli niin pimeää, ettei Jesper huomannut sitä.
- Mulla on parempi ehdotus. Mennäänkö naimisiin sitten? Jesper kuiskasi ja odotti innoissaan tytön vastausta.
Tessan silmät pyöristyivät isoiksi palloiksi ja hän katsoi hämmentyneenä Jesperiä suoraan silmiin.
- Oletko tosissasi?
- Oon. Mä rakastan sua.
- Mäkin rakastan sua. 
- Onko tuo kyllä?
- Kait se on, Tessa kuiskasi ja kiereähti Jesperin syliin.
 Neljätä aamulla nuorukaiset viimeinkin kömpivät omiin makuupusseihinsa.
 Aamulla Siiri heräsi äreänä kun hänen puhelimensa soi soimistaan.
 - Miks sä tähän aikaan soitat äiti?
- Ajattelin vaan muistuttaa, että Jesperin juna lähtee kahden tunnin päästä. Muistithan sen.
- Ai hitto! Hyvä kun soitit. Mä meen heti herättämään ne.
- Ketkä ne? Bella tivasi äkkiä.
- Ai, eikun siis Jesperin meen herättää. Älä huoli pikkumies tulee ajoissa kotiin, Siiri sanoi naureskellen.
- Vai pikkumies. Mahtaisikohan veljesi pitää uudesta lempinimestään?
- Meen nyt, moikka äiti.
- Rakastan sua.
- Ja mä sua. Moikka, Siiri sanoi ja sulki puhelimen.
 Siiri käveli olkkariin ja kohtasi kaksi kuorsaavaa teiniä.
 - No niin. Aika nousta, Siiri sanoi ja potkaisi veljeään.
- Auh! Miksi sä noin teit? 
- Sulla alkaa olla kiire. Juna lähtee kahden tunnin päästä.

Tunnin kuluttua

 - Ootko nyt varma, ettei mun tartte lähtä sua saattamaan?
 - Olen, olen. Tessa saattaa mut.
 - No hyvä on sitten. Ensi kuussa me kait sitten nähdäät taas.
- Joo, Jesper vastasi.
- Kiitos kun sain olla luonanne yötä, Tessa sanoi ennen kuin he Jesperin kanssa tekivät lähtöä.
- Kiitos itsellesi. Meillä oli oikein hauskaa, Siiri vastasi ja hyvästeli vielä veljensä.
 Nuoret kaappasivat reppunsa eteisestä ja suuntasivat kohti raikasta ulkoilmaa.
 Metroaseman luona nuoret heittivät reppunsa maahan ja syöksyivät toistensa syliin. Juna lähtisi puolen tunnin päästä, mutta metro lähtisi kymmenen minuutin päästä, joka veisi Jesperin juna-asemalle.
 Nuoret tarrautuivat toisiinsa aivan kuin eivät enää koskaan näkisi ja suutelivat toisiaan ahnaasti.
 - Nyt sinun on mentävä, Tessa henkäisi viimein.
- Odotathan sä mua, Jesper kysyi irrottautuessaan Tessasta.
 - Odotan. Minun tulee ikävä sinua, Tessa sanoi ja katseli Jepseriä suurilla silmillään.
- Munkin sua. Mutta siihen ei mee pitkä aika kun taas nähää.
 Jesper suikkasi vielä viimeisen suudelman Tessan huulille ja hävisi asematunneliin.

***

Parin kuukauden päästä

 Töistä tullessaan Siiri kurkkasi postilaatikkoon ja huomasi, että laskujen lisäksi sieltä pilkotti hänelle osoitettu kirjekuori.
Ihmeissään Siiri repi kuoren auki ja hänen silmänsä pyöristyivät hämmennyksestä kun siellä oli vain kolme valokuvaa ja pieni tarralappu jossa luki:

Ajattelin vain ilmoittaa.
Älä suutu.

Terveisin: Veljesi :D




 Hämentyneenä Siiri asteli sisään ja istahti katsomaan kun Tomi yritti opettaa Shannaa kävelemään.
 - Katso kuka tuli kotiin, Tomi huudahti ja hypytti kikattelevaa tyttöä.
 - Miksi näytät niin järkyttyneeltä?
 - Jesper ja Tessa on menneet naimisiin, Siiri töksäytti.
 - No jopas, Tomi naurahti ja laski tytön lattialle.
- Häiritseekö se sua?
 - Ne on vasta täyttäny kahdeksantoista! Mitä hupsutusta, Siiri vastasi.
 Tomi virnisti ja loi sitten syvän katseen vaimonsa silmiin.
- Rakas. Emme olleet juurikaan vanhempia kun itse menimme.
- No me olimme myös ihan lapsia! Olisimme vieläkin, jos emme olisi saaneet Shannaa. Luuletko, että olisimme kestäneet, jos meidän ei olisi pakko! Siiri töksäytti.
 - Älä sano noin. Voisin melkeinpä loukkaantua tuosta, Tomi sanoi ja veti Siirin syliinsä ja suuteli tätä pitkään.
- Anna heiän tehä omat virheensa ja oppia niistä. Käytkö laittamassa Shannan nukkumaan? Mulla on yllätys sulle, Tomi sanoi.
- Yllätys! Siiri hihkaisi innoissaan.
 Siiri melkein juoksi Shanna sylissään tämän huoneeseen ja peitteli tämän somaan pieneen vuoteeseensa.
 - Nukkuu, Siiri hihkaisi juostessaan heidän makuuhuoneeseensa, mutta pysähtyi kun seinään.
- Mutta Tomi, Siiri henkäisi ihastuksissaan.
 - Mä haluan, että sä tiedät, että me ollaan yhdessä koska me rakastetaan toisiamme, eikä vaan sen takii, et meillä on yhteinen lapsi, Tomi sanoi ja hymyili hieman nolona.
 Liikuttuneena Siiri säntäsi suoraan Tomin syliin.
- Tää on romanttisinta mitä sä oot ikinä tehny, Siiri sanoi ja suuteli Tomia.
 Tomi laski Siirin maahan ja veti tämän lähemmäs itseään.
- Mikään ei voi saada mua lakkaamaan rakastamasta sua.
- Tiedän. Anteeksi, että mä joskus epäilen sitä.

***

Oot mun kumppani, teen mitä vaan sun takii
ja mä oon täs näin sua varten vaan
Varjelen niinku aarretta
Miks aika juoksee ku ollaan kahdestaan
tiedetään, et se on arkee vaan
Kuka sanoo, et sen pitäis olla ankeeta.

- Aste, Rakkauslaulu.



Tässä uusi osa. 
Anteeksi, että on kestänyt julkaiseminen, mutta oon ollu ihan älyttömän laiskalla päällä.
Oon vaan lukenu kirjoja ja tuijottanu Viaplaytä. Ja sen kyllä huomaa, tästä tän osan laadustakin. 
Yritän ensi osassa taas vähän enemmän.
:)

14 kommenttia:

  1. Hyvä osa oli jälleen! :D Oli mukavaa nähdä Jesperin mielitiettyä ja kunnolliselta tytöltä Tessa vaikuttaakin. Uskon noiden kahden sopivan toisilleen ja eivätköhän he sovikin, kun astelivat jo avioon. Shanna se on aina suloinen. Kiva myös nähdä, että Siirillä, sekä Tomilla sujuu hyvin.

    VastaaPoista
  2. Mun mielestä tää oli ihana osa! Tessa on suloinen. Tomi taitaa sittenki olla hieman romanttisempi ku Siiri luuli. ;)

    VastaaPoista
  3. Tää oli ihana osa, sellasta arkea höystettynä pienillä iloilla :) Siiri ja Tomi on sulonen oari, vaikka näillä onkin välillä vaikeeta varmaan. Ja söpöjä on myös Jesper ja tessa

    VastaaPoista
  4. Ihanan romanttinen osa! Jesper ja Tessa ovat suloinen ujosteleva pari. :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos kaikille. :)

    Kiva kun piditte osasta, itsestäni se oli hieman tönkkö kun pelasin ja otin samalla kuvia eikä minulla ollut oikein suuntaa mihin lähtisin tarinaa johdattelemaan.
    Nyt täytyykin ruveta podiskelemaan mihin suuntaan tätä tarinaa vien. Kun eihän kaikki osat voi pelkkää vauva-arkea olla. :D

    VastaaPoista
  6. Ah ihana osa, tosi hyvin kuvailtua arkea. Siiri ja Tomi vaan on niin sulosii yhdessä ja pienen Shannan kanssa <3 vihdoinkin suhde näyttää rullaavan ja toivottavasti ei mitää riitoja tule. Mietinkäs että mahtaako Shanna saada pikkusiskoa tai -veljeä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Seuraavassa osassa nähää mitä tapahtuu. :DD

      Poista
  7. Mun mielestä hyvää draamaa tarinaan tois se että Siirin ja Tomin olis vaikee saada lisää lapsia

    VastaaPoista
  8. Ihana osa!;3 minä ainakin jatkaisi näin että tessalle tapahtuisi jotan kamalaa, ja sitten Jesper tekisi itsemurhan >:D siinäpäs olisi dramaa! :D mutta odotan innolla seuraavaa osaa!

    VastaaPoista
  9. No katsotaan mitä tulee tapahtumaan. Ei varmaan kyllä mitään noin radikaalia. :D
    Hyviä ehdotuksia silti.

    VastaaPoista
  10. Oi onpas Shanna kasvanut. :3 Kiva tarina, jatka! Sain luettua nyt nämä osat ja toivon lisää. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:)
      Just ajattelin ruveta kuvailemaan uutta osaa.

      Poista