perjantai 20. kesäkuuta 2014

32. Kun vähiten odottaa.



***

Shanna

 Kolme vuotta kuluivat nopeasti. Hyvin nopeasti.
 Olin kait saanut itseni taas kasaan jollain tavalla. Välillä vain mietin, että olinko sittenkään?
 Istuin erään yökerhon takahuoneessa ja katselin itseäni peiliin tunnistamatta itseäni.
 Ovelta kuului kevyt kopautus ja managerini astui sisään.
 - Sinä et enää kauaa tarvitse minua.
 - Mitä tarkoitat?
 - Minä onnistuin. Sain heidät kuuntelemaan tämän illan esitystäsi ja pyysivät sinua huomenna tulemaan toimistolleen. Olen aika varma, että pääset allekirjoittamaan sopimusta.
 - Oletko tosissasi? kysyin epäilevänä.
- Olen. Huomisen jälkeen et enää tarvitse minua.
- Ei voi olla totta, henkäisin häkeltyneenä. Voisiko se oikeasti tapahtua nyt. Siis ihan oikeasti?

Nick

 - Sinähän halusit jonkun projektin, eikö niin?
- Joo, sitä minä olen tässä vähän odotellutkin.
 - No hyvä. Sellainen minulla nimittäin sinulle on. Kävin eilen kuuntelemassa erästä aloittelevaa artistia ja hän kuulosti todella lupaavalta. Mutta niin kuin tiedät minulla ei ole aikaa enää yhdellekkään uudelle. Sinä saat hoitaa sen, pomoni selitti.
- Oikeastikko? Koko homman, alusta loppuun? kysyin epäillen.
- Jep. Tämä on sinun mahdollisuutesi. Älä mokaa tätä, minä harvoin annan tälläistä tilaisuutta.
 - Shanna Beat, tule sisään, pomoni huusi ovelta.
 Mitä? Ei, ei tämä ei todellakaan voi olla totta. Minä en todellakaan opiskellut kolmea vuotta sen takia, että pääsisin auttamaan Shannan jaloilleen musiikkimaailmassa. Tämä ei oikeasti voi olla totta.
 - Ei voi olla totta, kuulin vaimean mutinan ovelta.
 - Käykää vain istumaan, pomoni sanoi ja istahti pöydän päähän.
 Shanna tuijotti minua vihreillä silmillään enkä oikein tienyt mitä minun olisi pitänyt ajatella. Tuossa edessäni istui nyt ainakin se Shanna kehen olin alkujaankin tutustunut. Blondit hiukset ja hienostelevat korkokengät olivat tipotiessään, mitä oli tapahtunut?
 - Selitän lyhyesti koska minulla on kiire. Asia on nyt niin, että levystudiomme on erittäin kiinnostunut äänestäsi. Uskon, että sinusta voi tullakkin jotain, olet erittäin lahjakas, pomoni selitti.
 - Asia nyt on vain niin, että minä olen erittäin kiireinen mies. Ja sanon nyt heti suoraan, että minäkin luen lehtiä silloin tällöin, että tiedän kyllä, että te kaksi tunnette toisenne niin ei ruveta sitä nyt käsittelemään. Ja kysymykseni onkin nyt tämä, pystyttekö te kaksi tekemään yhteistyötä? Pomoni tykitti.
 Hiljaisuus oli korvia särkevä. 
Shanna virnisti minulle ivallisesti ja vastasi.
- Tietenkin, ei mitään ongelmia.
Nyökäytin pomolleni vain päätäni suostumuksen merkiksi.
- Hyvä. Sitten voinkin kertoa, että Nick vastaa sinun urastasi. Saat allekirjoittaa paperit hänen kanssaan tai olla allekirjoittamatta. 
Pomoni ei kyllä kaunistele mitään.
 - Minä kyllä allekirjoitan, Shanna vakuutti.
- Hyvä, sitten kait näemme silloin kun ensimmäinen levysi julkaistaan. Hyvää päivän jatkoa, pomoni sanoi ja poistui. Voi pojat.
 - Onko tämä siis tällä selvä? mies Shannan vieressä kysyi.
- Joo, eiköhän se ole, vastasin.
 - No sinä et sitten tarvitse minua enää. Onnea matkaan, mies sanoi ja nousi tuoliltaan.
 - Ööh, kiitos kaikesta, Shanna huikkasi miehen perään.
Mistä kaikesta?
 Lykkäsin sopimuksen Shannan eteen.
- Onneksi olkoon, taidat todellakin saavuttaa unelmasi, tokaisin.
 - Ja sekö on sitten sinusta kiinni? Shanna huudahti ja veti nimen paperiin.
- Niin, luulisin. Älä huoli, minä otan työni vakavasti, tässä ei ole mitään henkilökohtaista.
- Ei tietenkään. Mitä muka olisi? Shanna tuhahti ja pyöräytti äkäisesti silmiään.

~

" Varo vaan, hajottaa sormissaan kun vähiten odottaa."

~


:----D En taida sanoa mitään. Anteeksi niille, jotkai toivoi jo päässeensä Nickistä!


7 kommenttia:

  1. Arvasin että Nick tulee vielä jollakin tavalla takaisin Shannan elämään! :D Toivottavasti ei vaan aiheuta lisää harmeja Shannalle. Hyvä sentään että Shanna on päässyt elämässään jonkun verran ainakin eteenpäin ja ruvennut toteuttamaan unelmiaan :)

    VastaaPoista
  2. Eih, mut kyl mä tiesin et se Nick tulee viel takas. Mut et kyllä saata niit yhteen, et! D: Mut joo, oli hyvä osa :)

    VastaaPoista
  3. Äääh! Melkoista tuuria, miten nuo törmäilee toisiinsa vähän väliä - ellen jopa sanoisi, että kohtalon ivaa x)
    Shanna on taas täysin oma upea itsensä! 8) Ja Nickkin kuulosti siltä, että oli tyytyväinen siihen :D
    Pöh, en osaa kommentoida mitään järkevää x( Olen tosi pahoillani. Tykkäsin joka tapauksessa tästä osasta tositosi paljon, mielenkiintoinen käänne jälleen kerran!

    VastaaPoista
  4. Kiitos teille kommenteista. :)

    Ensi osassa sitten nähdään miten parin työskentely yhdessä oikein sujuu.:-----D

    VastaaPoista
  5. Ahaa! Nick mokoma! Ihanaa jätkä on taas kuvioissa, no toivottavasti nyt jotakin jännää kehkeytyy tästä. :3
    Odotan seuraavaa osaa mielenkiinnolla. Ja btw, tarinani jatkuu uusissa kuvioissa, siitä voi käydä lukemassa lisää omilta sivuiltani :P

    VastaaPoista
  6. eikää tiesin! <:
    vaikka osa oli mielestäni ehkä vähän (?) lyhyt, kaikki tärkeä oli tiivistetty; Shanna oli päässyt urallaan eteenpäin ja vanhat tutut kohtasivat sitten taas. >:)
    mutta. toivon silti että Shanna löytää jonkun uuden rakkaan vaikka voihan joitain tunteita palata takaisin nyt kun Nick työskentelee hänen kanssaan...mutta se nähdään sitten :D
    kiva osa oli!

    VastaaPoista
  7. Arvasin, että ei Nickistä vähällä päästä! Ei sillä, että olisin hänestä erityisemmin eroon halunnutkaan. Näyttävät nuo kaksi sen verran usein törmäävän yhteen, että kai sillä tälläkin kertaa jokin tarkoitus on. :D Kiinnostavaa nyt nähdä miten Nickin ja Shannan yhteistyö alkaa sujua ja suostuuko Shanna olemaan ns. Nickin tossun alla. Ihanaa myös nähdä, että Shanna on saanut uransa hyvälle mallille ja odotettavissa on nousukiito naisen unelmalle.

    VastaaPoista