sunnuntai 10. elokuuta 2014

35. Vaikka en tiedä, haluanko mä enää?



***

 Minä olen tehnyt virheen, ison virheen. Tiesin, ettei tästä tule yhtään mitään.
 Alakerrasta kuuluu Anabelin heleä ääni. Se särkee korviani.
 Oliko Nickin pakko ruveta työskentelemään juuri tuon naisen kanssa? Hän tietää, etten pidä hänestä ja silti, silti hän tuo sen naisen meidän kotiimme.
 Pystyn näkemään miten Nick arvioi kuulemaansa. Istuu mietteissään alakerrassa ja katselee miten Anabel laulaa. Tällä hetkellä taidan vihata heitä molempia. Miksei Nick voi ymmärtää minua ja kantaani sitä naista kohtaan? Nick sanoo, että tekee vain työtään, mutta se on paljon enemmän. Miten hän voi olla niin sokea? Anabel on kokenut laulaja, mihin hän Nickiä tarvitsee levyttääkseen? Hän varmasti tuntee kokeneempiakin tuottajia. Eikö hän ymmärrä mihin se nainen tähtää?
Kaikki tuntuu niin tuskalliselta nykyään. Kaikki on tapahtunut niin nopeassa tahdissa.
 Suosio. Se järkyttää minua yhä. Ensimmäinen levyni kun julkaistiin pääsin lähes heti isoille lavoille.
 Ihmiset rynnivät ja tönivät toisiaan päästäkseen eturiviin tai juttusille kanssani. Se on ihan hullua. Se on kuluttavaa, mutta pienin ongelmistani.
Minä tosiaan astelin avioon sen miehen kanssa.
 Jännitin kamalasti, enkä varmasi tajunnut mitä tein.
 Nick järjesti kaiken ja minä vain tulin perässä.
 Ihan niin kuin ennenkin, muutuin hölmöksi rakastuneeksi naiseksi ja unohdin miten erilaisia me oikeasti olemmekaan.
Minun ei tarvinut kuin katsoa hänen rakastuneisiin silmiinsä ja uskoin, että kaikki voisi olla täydellistä.
 Mutta saduthan ovat satuja, eikä onnellisia loppuja ole aina olemassa? Ja, joka sadussa on aina oma noitansa. Anabel on varmasti meidän sadun noita. Olen varma siitä.
 Miksi minä aina, ihan aina kadotan itseni kun katson Nickin harmaisiin silmiin? Mihin olen kadottanut oman itsekunnioitukseni?
 Miksi minusta tuntuu, etten olekkaan onnellinen kuin sain saavuttaa unelmani?
 Miksen tajunnut, että kaksi julkkista ei mahdu saman katon alle? Miten me voimme ikinä onnistua kun emme ikinä saa kahden keskistä aikaa?
 Ja miten ärsyttävää onkaan huomata, että hän oli oikeassa silloin joskus. Minä en siedä sitä mediamyllytystä mikä ympärillämme on. Minä kaipaan jo nyt sitä miten pystyin vain kävelemään kauppaan ilman, että joku oli räpsimässä kuvia tai pyytämässä yhteiskuvaa.
Minä en koskaan tainut todella miettiä mitä haluan? Se, että osaan laulaa ja minulla on hyvä ääni ei tarkoita sitä, että minun pitäisi unelmoida maailmankiertueesta. Minä en todellakaan unelmoi. Ensimmäiset kuukaudet olivat jännittäviä kun levy julkaistiin, mutta se oli sitten siinä.

***

 - Olisit tullut kuuntelemaan alas. Saimme uuden kappaleen valmiiksi, säpsähdän kun Nick istahtaa sängylle vierelleni. Nostan käteni ja silitän Nickin poskea.
 - Mikset voi ymmärtää? huokaisen.
 - Sinä voisit oppia häneltä niin paljon, Nick yrittää.
 - En halua. Nick, peru kaikki keikkani tältä kuukaudelta. Tarvitsen aikaa ajatella.
- Et ole tosissasi? Kaiken sen vaivan jälkeen, Nick ärähtää.
- En ole varma haluanko elämältäni sittenkään tätä, sanon vaisusti, koska tarkoitan ihan tätä kaikkea.
Nick nousi selvästi vihaisena ja meni sammuttamaan valot ja kiskoi vaatteet samalla yltään.
 - Minähän sanoin, ettei se toimi. Meidän ei olisi tarvinut käyttää näin paljon aikaa tähän kaikkeen, jos olisit kuunnellut minua silloin yliopistolla. Meidän ei olisi tarvinut edes erota, Nick pauhasi.
- Älä viitsi, sanon.
- Ai, tarkoitit tällä ihan tätä kaikkea, Nick sanoo ja katsoo tiiviisti minua silmiin.
- Minun täytyy saada ajatella tätä kaikkea, kuiskaan.

***

 - Mitä teet? Nick kysyy kun heittelen vaatteitani lattialle.
- Lähden matkalle jonnekkin. En tiedä vielä minne, mutta yksin. Minun täytyy ajatella.
 - Aiotko jättää minut? Nick töksäyttää.
- En. Koita ymmärtää, kaikki on tapahtunut niin vauhdilla, etten pysy perässä. Minun pitää päästä miettimään mitä todella haluan ja se ei onnistu täällä.
Nick katseli lähtöäni tyhjä ilme kasvoillaan kun kävelin matkalaukku kädessä ulos kodistamme.
 - Terve penskat! huudahdin lapsuuden kodissani.
 - Shanna! Mitä teet täällä? Hilary huudahti innoissaan.
- Tarvitsisin vähän teidän apua.
 Molemmat teinit riensivät luokseni.
- No mitä tehdään? Aaron kysyy ensimmäisenä.
 - Olen lähdössä matkalle. Tarvitsen kaikenlaista, saatte hakea ne, maksan tieytysti vaivannäöstänne.
 - Kerro mitä sä tarvitset? Hilary sanoo innoissaan.
- Vaalean peruukin, uuden mekon, jonkun värikkään, silmälasit, kaikkea.
 - Onnistuu!

***

 - Koska sinä tulet takaisin? Hilary kysyy eteisessä kun olen lähtemässä.
- En tiedä. Sanokaa äidille, että soitan illalla.
 - Enkö voisi tulla mukaan? Mulla on nyt kesäloma? Hilary ehdottaa.
- Se ei valitettavasti käy. Katsotaan jos myöhemmin kesällä onnistuisi.
 Hyvästeltyäni Aaronin ja Hilaryn käyn ostamassa uuden auton ja lähden matkaan. Matkalle etsimään itseäni.

 ~


"Mun täytyy luottaa, että nää siivet kantaa
Musiikki kuljettaa ku koko elämän sille antaa
Rohkeus ei oo sitä ettei pelota
Vaan et uskaltaa hyppää vaik ei tiedä selviikö elossa
Menin äärirajoille että mun pääni hajoilee
Tiedän et mun paikka maailmas on antaa ääni sanoille
Annan niin kauan kun sillä on välii
Kävi miten kävi voittajat ei pelkää hävii."

~


14 kommenttia:

  1. Olipahan osa! Ihme kiukku-Nick, yrittäisi ymmärtää Shannan tunteita eikä vain tiuskia, hmph.
    Alan pikkuhiljaa inhoamaan sitä helkkarin Anabeliä, teennäinen ihmehimpula.. Onneksi Shanna nyt pääsi hieman vapaammalle ja lähti matkalle.
    Toivottavasti nainen saisi asiansa ja ajatuksensa kuntoon ja pystyisi jatkamaan "normaalia" elämää. Jos olisin Nick ja minulla olisi Shannan kaltainen upea nainen, omistautuisin täydellisesti hänelle ja heivaisin Anabelin talosta ; _ ;

    Ihana osa, ilmoita jatkosta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :3

      Anabelillä on vielä pieni osa tässä tarinassa. :D

      Poista
  2. Uuu! Ihana osa!
    Pidän erityisesti tosta "kyllästyneestä" Shannasta. Jotenkin ihana hahmona, ja juuri tuo luonteenpiirre, joka saa Shannan muistelemaan vanhoja ja pohtimaan tulevaisuutta ja ajattelemaan ylipäätään on ihan täydellinen vastakohta Nickille, joka ilmeisesti elää vain hetkessä. Enkä yhtään tykkää siitä!
    Hilary ja Aaron ovat ihanat teinit. Voikun heitä näkyisi vielä enemmän.
    Shanna saisi nyt vain saada matkansa turvallisesti päätökseen, sen jälkeen hän voisi ajatella ja erota Nickistä, kunhan vain mitään yllättävää (raskaus?) ei tapahtuisi.
    Kiitos ihanasta osasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän miettiä miten saisin Shannan pikku sisarukset ujutettua tarinaan vähän mukaan? Itsekkin mietin tässä, että he ovat vähän jääneet taka-alalle tässä tarinassa. :D

      Arvasin, että olet tyytyväinen Nickin ja Shannan pieneen kismaan tässä osassa. :----D

      Poista
  3. Tiesin että Shannan ja Nickin elämä ei ainakaan näin alkuun tulisi sujumaan täysin ongelmitta. Harmi että kaikki ei nyt olekkaan niinkuin Shanna halusi, mitähän hänellä on mielessään? Mua kyllä kiinnostaa minne tuo Shanna oikein lähti matkalle. Niin vielä toi Anabel on jotenkin niin ärsyttävä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensi osassa nähdään mistä Shanna löytää itsensä. :3

      Poista
  4. Et uskokaan kuinka samaistuttavalta persoonalta Shanna tuntuu! :D En tietty kirjaimellisesti ole tehnyt samoja virheitä tai mitään mutta jollain tapaa Shannan persoona on vaan niin... ymmärrettävä mulle.
    Äääää, Nick on niin, niin, MIES. Just sellainen naisten stereotypia miehestä, ja se saa mun veren kiehumaan koska fkakaosnsjoa! Tarinan ja juonen kannalta äärimmäisen hyvä, että elämään mahtuu ihan tavallisiakin murheita eikä kaikki ole yhtä ruusuilla tanssimista, joten sinänsä tarinan hahmona tykkään Nickistä, mutta äää jos se olis oikea ihminen niin etsisin sen käsiini ja tirvaisisin oikein kunnolla :D Ei Shannaa saa kohdella näin! :c Nick tuntuu käyttävän charmiaan hyväksi >-<
    Onneksi Shanna tajusi itse, mikä häntä itseään auttaa, ja uskalsi jopa toteuttaa sen! Ehkäpä häntä ei ainakaan "valeasussa" siellä matkakohteessa tunnisteta, ja niin hän saisi viettää edes hetken normaalia elämää (:

    Tykkään tästä tarinasta niin paljon just siks, miten ihanasti tuot ihan sellasia arkisia ongelmia mukaan ja saat ne aina höystettyä mielenkiintoisiksi - koska läheskään kaikki ei pysty siihen. (Krhm, esimerkiksi minä itte) Näytät upeeta esimerkkiä siinä, että ollakseen kiinnostava ja mukaansatempaava tarinan ei tarvitse olla täynnä jotain aliensieppauksia ja salaperäisiä murhia ynnä muuta dramaattista. Tietysti aina välillä saakin tapahtua jotakin suurempaa, niin kuin tässäkin tarinassa oot menetelly, mutta jos suurin piirtein joka toisessa osassa tapahtuu joku traaginen kuolema ja joka toisessa jotakuta vainotaan muuten vaan jnejne niin kyllä voi sanoa että liika on liikaa :D

    Anyways, aivan upea osa taas kerran ja nyt en malta odottaa jatkoa koska haluan tietää, mihin Shanna päätyy ja miten se ratkaisee ongelmansa - vai ratkaiseeko? c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana kommentti! :333

      Olet oikeassa, Nick on vaan niin MIES. :D Nickin charmi kyllä puree Shannaan aina, mutta mies ei ole ehkä täysin tietoinen tästä.
      Itse pidän arkisesta elämästä, joten siitä on luontevinta kirjoittaa, kiva kuulla, että olen onnistunut siinä.

      Seuraavan osan paikat on jo sisustettu ja lavastettu valmiiksi, joten pian pääsen toivottavasti kuvailemaan seuraavaa osaa.

      Poista
  5. Eiii Shanna jätä Nick! D:
    Mutt joo, Nick on ärsyttävä, ei kuuntele Shannaa ollenkaan vaan ajattelee kaiken olevan itsestäänselvyyttä.
    Hyvä osa taas. Ja nyt Shanna menee ja tapaa jonku välittävän hurmurin, joka ottaa sen tunteet huomioon ja sit Shanna jättää nickin jajaja....:D
    Plus, yksi huomautettava: kirjoituksessasi aikamuoto välillä heittelee. Esim.
    "Hilary huudahti innoissaan" ja sitten jo "Aaron kysyy"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista.

      Huomasin itsekkin, että se aikamuoto lähti taas heittelemään. Ainakun yritän kirjoittaa jotenkin muuten kuin imperfektissä niin se lähtee aina heittelmään. "Tässä hetkessä" kirjoittaminen ei ole ollenkaan luontaista minulta. Yritän tsempata tässä vielä.

      Ensi osassa nähdään ketä Shanna tapaa ja mitä tapahtuu.

      Poista
  6. Voi Shanna minkä teit! Hyvä toisaalta, että Shanna lähti kerta hän tarvitsee irtiottoa arjesta. Saa nähdä kuinka kauan rouvan matka kestää. Palaako hän Nickiä ikävöiden, avioeropaperit kourassa vai palaako ollenkaan?
    Harmi, ettei tälläkään kertaa yhteiselo sujunut niinkuin toivoa saattaisi. Tässä kohtaa ehkä molempien puolisoiden pitäisi kuulla vähän enemmän toisiaan ja etsiä yhteinen ratkaisu.
    Kuten Kiiy jo sanoikin Hilarya ja Aaronia olisi kiva nähdä enemmän.
    Ensi osaa odotellessa (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista.
      Pian pariskunta todella joutuu miettimään mitä elämältään haluaa. ;D

      Poista
  7. Niin se olisikin mielenkiintoista jos Shannaa ei kukaan tunnistaisi lomakohteessa, hän ei menisi kotiin ja tapaisi sitten ihanan miehen ja vasta sitten avioeropaperit kourassa marssis kotiin :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. :) Katsotaan mitä tapahtuu.

      Poista