lauantai 5. huhtikuuta 2014

23. Sydämeni osuman sai.



***

Viikonlopulta palattuaan Shanna havaitsi, että kuuluisa teinipoppari oleili edelleen heidän hotellissaan. Ja hänen kummastuksekseen poika oli koko ajan siellä missä hänkin.
- Anteeks nyt vaan, mut seuraatko sä mua? Shanna sanoi pysäyttäen pojan.
- Ehkä. Tiiätkö sä kuka mä oon? Nick kysyi röyhkeästi.
- Nick Monrey, miks sä kysyt? Mä en todellakaan aio alkaa kiljumaan ja palvomaan sua, Shanna kivahti.
- En mä pyytänytkään. Mä ajattelin kysyä, jos sä haluisit viettää mun kanssa aikaa sun töiden jälkeen.
- Mitä? Ei, ei todellakaan, Shanna pudisteli kiivaasti päätään.
- Suostuisit nyt. Mä haluisin vaihteeksi viettää aikaa jonkun sellasen kanssa, joka ei fanita mua.
- Etsi joku muu, mua ei kiinnosta, Shanna tökstäytti.
- Ei kun lähe mun kanssa kaupungille illalla! Muuten mä en jätä sua rauhaan, Nick vaati.
- No okei sit. Mut saat viedä mut jonhonki tosi siistiin paikkaan, Shanna myöntyi.
- Tietysti. Koska sä pääset töistä?
- Nyt. Lähdetäänkö heti?
- Lähdetään vaan.
Nick käveli Shannan perässä alakertaan työntekijöiden pukuhuoneen luokse.
- Mä vaihan vaan äkkii vaatteet. Oota vaikka tässä, Shanna sanoi täysin ventovieraalle pojalle.
"Mitä ihmettä mä olen tekemässä? Olenko mä menossa ulos Nick Monreyn kanssa? Tämän täytyy olla unta.. painajaista", Shanna pohti vaihtaessaan vaatteita.
- Jos sä haluat tehdä jotain tosi siistiä sun täytyis löytää jotain aikuismaisempaa päälle, Nick huomautti kun he pääsivät pihalle.
- Aikuismaista? Mitä sulla on mielessä?
- En kerro. Uskallatko sä lähtä mun mukaan, Nick virnisteli.
- Tietenkin. Mennään sitte meille, mä vaihdan vaatteet.
- Asutko sä vielä kaukana? Nick kysyi kun he tarpoivat hangessa.
- Vähän yli kilometri viel.
- Eihän sun vanhemmat oo kotona? Nick varmisti.
- Ei, ne on töissä.
- Perillä ollaan, Shanna sanoi jännittyneenä ja kaivoi avaimia taskustaan.
- Tervetuloa!
- Vau, onko sulla paljon sisaruksia? Nick kysyi kun näki heidän valokuvaseinänsä.
- Kaksi. Pikkuveli ja pikkusisko.
- Noitako sä sitten kuuntelet? Nick kysyi kun he astuivat Shannan huoneeseen.
- Jep. Ne on parhaita. Sä laulat kaupallista sontaa, Shanna sanoi häpeilemättömästi.
- Hah! Mulla on paljon faneja.
- Se johtuu sun kauniista kasvoista.
- Väitätkö sä, että mä en osaa laulaa? poika kysyi uskomatta korviaan.
- Mä väitän, että sä laulat huonoja lauluja. Sitäpaitsi mä oon parempi kun sä, Shanna sanoi itsevarmasti.
- Testataanko?
- Vaikka. Aiotko sä viedä mut laulamaan? 
- Ehkä?
Shanna kaivoi jotain vaatteita kaappinsa perältä ja kävi sitten vaihtamassa ne vessassa.
- No, kelpaako nää? Mun äiti osti nää mulle. En ois ite ikinä valinnu näitä.
- Ne käy hyvin. Lähdetäänkö? Ootko sä valmis?
- Tietysti, Shanna naurahti hermostuneesti. Hän tunsi jotain selittämätöntä vatsanpohjassaan.
 Parin kilometrin päästä Shannan kotoa sijaitsi karaokekuppila. Nick sai suostuteluta tytön uskaltautumaan sisään.
 - No niin. Sä voit nyt näyttää mulle kuinka hyvin sä laulat, Nick naurahti tytön järkyttyneelle ilmeelle.
 - Mut, mut enhän mä voi, Shanna sanoi hätäisesti.
 - Ei tietenkään jos sä et uskalla, poika sanoi provosoivasti.
- Tietenkin mä uskallan mut mä en halua. Mun ei tartte näyttää sulle mitään, Shanna sanoi uhmakkaasti.
 - Älä oo niin tylsä. Tuu, mä laulan sun kanssa, Nick naurahti ja veti tytön mukanaan pienelle lavalle.
 Nick ojensi mikrofonin Shannalle ja vinkkasi tälle silmää tytön hämmennykseksi.
Nick hämmentyi vuorostaan kun musiikki alkoi soimaan laitteessa ja Shanna päästi vahvan äänensä ilmoille.
 Tyttö ei ollut liioitellut taidostaan, tämä todella osasi laulaa, Nick pohti.
 Pari oli niin syventynyt laulunsanoihin sekä toisiinsa, etteivät he huomanneet sisään tullutta naista.
Eikä sitä miten kameran valot välähtivät heidän edessään.
 Heidän äänensä sopivat pelottavan hyvin yhteen ja Shannan sydän hypähti aina kovaa kun Nick kääntyi laulamaan hänelle. Nyt hän taisi ymmärtää mistä luokan tytöt aina puhuivat.
Pari ihmistä pysähtyi todella kuuntelemaan kahden teinin yhteislaulua.
 Ja joku juuri ja juuri kahdeksantoista täyttänyt tyttö näytti myös tunnistavan pojan.
 Mutta vain yksi tuntui tajuavan, että heidän edessään taitavasti laulavat nuoret olivat vielä alaikäisiä.
Nick huomasi ensimmäisenä heitä lähestyvän hahmon.
- Juokse, Nick muotoili sanat huulillaan ja he laskivat mikit äkki vauhtia käsistään ja juoksivat vauhdilla portsarin ohi ulos ovista.
 He juoksivat pysähtymättä hotellille asti. Molemmat ampaisivat hotellin ovista sisään kun pelastuspaikan löytäneinä. Molemmat huohottivat raskaasti hengästyneinä.
 - Tuletko sä ylös? Nick kysyi odottavasti.
Shanna vilkaisi nopeasti ympärilleen, eikä huomannut ketään työntekijää.
- Joo.


 - Onko sulla oma huone? Eihän alaikäsille myönnetä huoneita? Shanna kysyi kun Nick avasi ovea.
- Mä oon täällä mun isoveljen kanssa, mutta se on pelaamassa jalkapalloa. Se on kato ammattilainen.
- Okei.
 - No oliko sulla kivaa? poika kysyi.
 - Ehkä. Mutta mä oon ihan jäässä, Shanna vastasi.
 - Mä tiedän mikä lämmittää, Nick vastasi ja kumartui suutelemaan tyttöä.
- Sä suutelit mua, Shanna henkäisi ihastuneena.

- Niin tein. Haittaako se sua?
 - Ei, Shanna vastasi hölmösti hymyillen.
 Nick oli jo kumartumassa uudelleen suutelemaan tyttöä kun tämän kännykkä piippasi.
 - Se on äiti. Mun on mentävä kotiin, Shanna sanoi pettyneenä.
 - Nyt jo?
- Joo. Jos mä en mee mä saan kotiarestia, Shanna huokaisi.
 - Hyvää yötä, Shanna sanoi ja epäröi hetken ja painoi suudelman pojan huulille.
- Mä lähen huomenna, Nick sai sanotuksi kun Shanna tarttui oven nupikkaan.
- Mulla oli kivaa, kiitos, Shanna henkäisi ja astui ulos ovesta.
 Hän tunsi viiltävää kipua sydämessään kun sulki oven.
Se oli tapahtunut viimein. Hän oli rakastunut.
Mikä klisee. Hän oli rakastunut poikaan johon olivat rakastuneet tuhannet teinitytöt.
 - Oon kotona! Shanna huusi kun viimein saapui kotiin ja juoksi huoneeseensa.
Polttavat kyyneleet valuivat hänen poskilleen.
Nyyhkäys karkasi Shanna huulilta kun hän tajusi, ettei ehkä tulisi näkemään tuota poikaa enää ikinä, joka oli varastanut hänen sydämensä.

~

Mielipiteitä tästä käänteestä?
Mitä luulette tulevaisuuden tuovan tullessaan tälle nuorelle?

9 kommenttia:

  1. Upsis! Nyt Shanna keräät ittes ja lopetat ton hölmöilyn!
    Eiku älä lopetakaan! Pidä kiinni Nickistä!
    Joo mutta aivan ihana osa ja Shanna on aivan ihana! :3

    VastaaPoista
  2. Ihan mahtava osa!
    Mutta mä en tykkää Nickistä, se vaikuttaa aika... tyhmältä? :D
    Ja hei, tulihan tää osa aika nopeasti, ainakin riittävän. ;)

    VastaaPoista
  3. Ihana osa, tykkäsin kyllä kovasti tästä käänteestä, vaikka jotenkin pojan asteltua hotellille tän arvasi! :) Mutta voi Shanna parkaa, toivottavasti pääsee vielä näkemään Nickiä eikä sydämen tarvitsisi murtua.
    Innolla jään odottamaan kyllä tämän tarinan jatkoa, ja mitä tulevaisuus tuo! :)

    VastaaPoista
  4. Huippu osa! Ehkä paras tähän mennessä! Teinien elämää vain on niin kiva seurata. Nick vaikuttaa hieman ehkä ylimieliseltä pojalta, mutta ei kuitenkaan liian. :)

    VastaaPoista
  5. Ihana osa! En ois ikinä uskonu et näin tulee käymään. En ees jaksa oottaa uutta osaa, mut en tietenkää haluu hoputtaa :) Siis niin mahtava osaaa!!!!! <3<3

    VastaaPoista
  6. Hih! Kiitos kaikille.
    Kiva kun Nick herättää mielipiteitä. :D
    Olen todella pitkään jo suunnitellut Shannan tulevaisuutta, joten juonikuvio on oikeastaan jo kokonaan mietittynä päässäni.

    VastaaPoista
  7. Hih, tiesin tän! >:) Jaaaa jälleen kerran ihan mahtava osa! :)
    Shanna-rukka. En ole edes varma tykkäänkö Nickistä :D Saa nähdä mitä tässä vielä tapahtuu 8)

    -banssu

    VastaaPoista
  8. Oijoi! Ihana käänne!! Ne sopii niin hyvin yhteen mun mielestä :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos teille. :)

    Hih, maltan tuskin odottaa, että pääsen kuvailemaan uutta osaa.

    VastaaPoista